Spirulina tabletki czy w proszku

///Spirulina tabletki czy w proszku
Spirulina tabletki

Zacznijmy od omówienia tabletek. Przede wszystkim kupując spirulinę powinniśmy zwrócić uwagę na jakość tabletek. Powinny one mieć ciemno-zielony lub niebiesko-zielony kolor. Nie mogą zawierać wypełniaczy lub innego rodzaju dodatków.

Przykładowo:
jeżeli tabletka spiruliny ma masę 400 mg to powinna ona zawierać 400 mg czystej spiruliny. Wtedy mamy pewność, że w tabletce znajduje się tylko spirulina.

Tabletki powinny być również wolne od wszelkiego rodzaju plamek, plam czy przebarwień.

Przechowywanie spiruliny w tabletkach
tabletki należy przechowywać w ciemnym, chłodnym i suchym miejscu, aby ograniczyć szkodliwy wpływ światła i powietrza.

Dawkowanie spiruliny w tabletkach
400 mg tabletki – zaleca się początkowo przyjmować 6 tabletek, stopniowo zwiększając do 15 tabletek.
500 mg tabletki – zaleca się początkowo przyjmować 6 tabletek, stopniowo zwiększając do 12 tabletek.

Często osoby zażywające spirulinę przyjmują do 20 tabletek, aby zwiększyć jej terapeutyczne działanie.

Prostym przelicznikiem jest przyjmowanie jednej tabletki na 10 kg masy ciała.

Przykładowo:
osoba o masie ciała 70 kg powinna przyjmować 7 tabletek.

Spirulina w proszku

Tak jak w przypadku tabletek, 100 %  czysta spirulina w proszku jest ciemno-zielona lub niebiesko-zielona i nie powinna mieć żadnych dodatków, wypełniaczy czy kolorowych plam.

Przechowywanie spiruliny w proszku
Spirulinę w proszku przetrzymuje się również w szczelnym opakowaniu, chłodnym i suchym miejscu.

Dawkowanie spiruliny w proszku
Zalecana dawka wynosi 1/2 łyżeczki – początkowo i stopniowo zwiększając do 1 łyżeczki. Jednak wiele osób przyjmuje nawet 2 łyżeczki lub więcej, aby odczuć lepsze efekty.

Przykładowy sposób przygotowania spiruliny w proszku
1. Dodaj proszek do cieczy powoli podczas nieustannego mieszania przy pomocy miksera lub blendera.
2. Posyp sałatkę, zupę lub makaron spiruliną w proszku. To dobry sposób, aby urozmaicić jedzenie w dodatkowe składniki odżywcze.

Spirulina – proszek czy tabletki

Chociaż spirulina w tych dwóch postaciach dostarcza takich samych korzyści, to przyjęcie tabletek powoduję, że dopiero po około godzinie dostaną się one do krwiobiegu  po rozpuszczeniu. Jeżeli oczekujesz szybkiego wniknięcia do organizmu to tabletki nie sprawdzą się.
Spirulina w proszku działa szybciej, np. gdy chcemy zrzucić zbędne kilogramy sprawdzi się lepiej, ponieważ wymieszana z wodą i wypita bezpośrednio przed jedzeniem zmniejsza apetyt, a przyjmując tabletki musimy odczekać około godzinę.
Proszek również zyskuje podczas trawienia, ponieważ zaczyna działać praktycznie natychmiast oraz może być dodawany do żywności.
Jeżeli chodzi o ilość to 1 łyżeczka odpowiada około 20 tabletkom. Jest to zdecydowany plus dla osób, które nie lubią przyjmować tabletek.
Z drugiej jednak strony tabletki mogą być lepsze głównie dlatego, że niektóre osoby nie lubią smaku proszku spiruliny. Tabletki nie brudzą tak jak to ma miejsce w przypadku proszku. Ponadto są wygodniejsze w użyciu np. w trasie.

Więc czy zdecydujesz się na przyjmowanie spiruliny w postaci proszku czy tabletek, nie ma wątpliwości, że spirulina jest doskonałym wyborem jako suplement przywracający i utrzymujący nas w zdrowia.

Polecane produkty
Dodane przez | 2017-03-01T10:28:58+00:00 29 listopada, 2013|Algi, Spirulina|2 komentarze

2 komentarze

  1. Edi 13 maja 2016 w 10:09- Odpowiedz

    W tabletkach najlepsza febico!

  2. Oli 13 czerwca 2016 w 12:32- Odpowiedz

    Spirulinę w proszku warto dodawać do zielonych koktajli. Jej smak raczej nie zachęca, więc miks z owocami i warzywami sprawia, że jest niewyczuwalna. Pozdrawiam

Zostaw komentarz