Na co jest Spirulina?

///Na co jest Spirulina?

Na co jest Spirulina? Dlaczego warto ją spożywać? Co może wnieść do mojej diety? Na te i inne pytania mogą szukać odpowiedzi osoby, które chcą zmienić swoje nawyki żywieniowe i jeść zdrowiej. Aby pozbyć się ze swojej diety żywności przetworzonej i zastąpić ją naturalnym, zdrowym i pełnym składników odżywczych jedzeniem należy mieć otwarty umysł. W odniesieniu sukcesu na pewno pomoże chęć wypróbowania nowych potraw, o których wcześniej nie przyszło by nawet pomyśleć.

Na co jest Spirulina?

Do takiej żywności właśnie możemy zaliczyć Spirulinę, która nie przychodzi pierwsza na myśl jako źródło pokarmu. Jest bogatym źródłem wysoko przyswajalnego białka, ale uważa się, że ma kilka naturalnych właściwości leczniczych. Na co jest Spirulina? Przyjrzyjmy się kilku badaniom.

Na co jest Spirulina?

Korzyści zdrowotne, płynące z diety bogatej w Spirulinę, zostały już odkryte przez naszych przodków w XIV wieku. Nie mogli wtedy poddać jej konkretnej analizie, ale jej wpływ ba zdrowie mówił sam za siebie.

Alergia

Miliony ludzi na całym świecie boryka się z problemem alergii na roztocza, pyłki, sierść i wiele innych rzeczy. Jeżeli doskwierają Ci objawy takie jak łzawienie oczu, zatkany nos i zatoki, swędzenie w gardle czy wysypka, to możesz być uczulonym na któryś z tych alergenów.

Badania nad Spiruliną sugerują, że hamuje ona uwalnianie histaminy, która odpowiedzialna jest za objawy alergicznego nieżytu nosa. Spożywanie jej miało również wpływ na objawy takie jak kichanie, wydzielina, przekrwienie błon śluzowych nosa i swędzenie. [1]

Ciśnienie krwi

Utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia krwi jest bardzo ważne dla naszego organizmu. Zbyt wysokie ciśnienie może doprowadzić do poważnych powikłań w funkcjonowaniu całego układu krwionośnego. Jednym ze sposobów kontroli nad ciśnieniem jest odpowiednia dieta, ćwiczenia i zdrowy styl życia.

Według jednego z badań nad wpływem Spiruliny na ciśnienie krwi udowodniono, że dawka 4,5 g ma znaczący wpływ na skurczowe i rozkurczowe ciśnienie krwi. Zarówno kobiety jak i mężczyźni, nie zmieniając swoich nawyków żywieniowych, już po 6 tygodniach przyjmowania Spiruliny obniżali wskaźniki wysokiego ciśnienia. [2]

Oczywiście aby w pełni docenić potencjał Spiruliny należy odpowiednio zadbać o swoją dietę oraz o regularne ćwiczenia.

Cholesterol

Tak samo jak w przypadku ciśnienia krwi, odpowiednia dieta i aktywność fizyczna wpływa na poziom cholesterolu. Najbardziej konwencjonalnym sposobem walki ze zbyt wysokim cholesterolem jest przyjmowanie leków. Niestety leki często obciążają dodatkowo narządy wewnętrzne, a w szczególności wątrobę i powodują niepożądane reakcje. Zamiast leków można spróbować włączyć do diety Spirulinę.

Według badań, przeprowadzonych na pacjentach w podeszłym wieku, zażywanie Spiruliny w ilości 8 gram dziennie, znacząco wpłynęło na obniżenie cholesterolu w ciągu 16 tygodni. [3] Dzięki temu zmniejsza się ryzyko rozwinięcia miażdżycy tętnic, spowodowanej wysokim stężeniem cholesterolu. Również obniża się ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych.

Odporność

Jeżeli należysz do osób, które w łatwy sposób łapią przeziębienia i drobne infekcje, to Spirulina może być właśnie dla Ciebie. Przyczyną częstych przeziębień może być osłabiony układ odpornościowy. Dzięki zawartości wielu witamin, minerałów i składników odżywczych, Spirulina może pomóc we wzmocnieniu odporności, co potwierdzają badania.

Wykazano szeroki zakres działania Spiruliny na układ odpornościowy poprzez zwiększenie ilości cytokin. Kontrolują one odpowiedź immunologinczą i wpływają na aktywność komórek układu odpornościowego (IL-2). Również wpływa na zwiększenie aktywności NK (Natural Killer – naturalni zabójcy), które odpowiedzialne są za zjawisko naturalnej cytotoksyczności.
Spirulina także ma wpływ na produkcję przeciwciał, co ma niewątpliwy wpływ na ochronę przed infekcjami. [4]

Poprawa pamięci

Badania sugerują, że Spirulina może pozytywnie wpływać na zdolności poznawcze, a także zdrowie psychiczne. Prawdopodobnie wpływ na to ma L-tryptofan, aminokwas występujący w tej aldze, który jest prekursorem neuroprzekaźnika – serotoniny. Również poprzez redukcję uszkodzeń oksydacyjnych, Spirulina wpływa na poprawę pamięci. [5] [6]

Anemia

Jedną z przyczyn przewlekłego zmęczenia i osłabienia może być anemia. Jest to stan, w którym występuje niedobór czerwonych krwinek lub hemoglobiny. Często anemia dotyka osoby starsze.

Badania, przeprowadzone na starszych osobach cierpiących na anemię, udowodniły, że suplementacja Spiruliną wpłynęła pozytywnie na ilość czerwonych krwinek w organizmie, a do tego poprawiła odporność organizmu. [7]

Skóra

Spirulina jest bardzo bogata w substancje odżywcze, witaminy oraz aminokwasy. Dzięki temu, przy stosowaniu np. maseczki ze Spiruliny, możemy pozytywnie wpłynąć na wygląd naszej skóry.

Spirulina także chroni przed wolnymi rodnikami, które odpowiedzialne są między innymi za pogarszanie stanu skóry. Dzięki poprawie metabolizmu skóry, poprawią się także procesy regeneracyjne, które zapewnią jej blask, nawilżenie i zdrowie.

Polecane produkty
Autor: | 2018-03-06T17:03:15+00:00 06 marca, 2018|Spirulina|0 komentarzy

Zostaw komentarz