Spirulina – działanie

///Spirulina – działanie

Spirulina to alga (cyjanobakteria) o niebiesko-zielonym zabarwieniu i specyficznym, spiralnym kształcie. Zawiera od 60 do 70% białka o wysokiej biodostępności (jest najbogatszym źródłem pełnowartościowego białka), 10-20% węglowodanów, 7-15 % tłuszczu (w tym kwas gamma linolenowy), 5-9% minerałów, witamin, aminokwasów i przeciwutleniaczy. Przy tak bogatym składzie warto wiedzieć, jakie Spirulina wywiera działanie na nasz organizm.

Spirulina działanie

Oto najważniejsze korzyści przyjmowania Spiruliny.

1. Jest źródłem kwasu linolenowego (GLA) oraz kwasów Omega-3.

Nasza dieta na ogół nie jest obfitująca w kwasy Omega ani w GLA. Jednak zażywanie Spiruliny skutecznie uzupełni niedobory tych, jakże ważnych dla rozwoju naszego mózgu i wzrostu, kwasów tłuszczowych. Przyjmowanie kwasu linolenowego i kwasów Omega wpływa na obniżenie ciśnienia krwi. Badania wykazały, że dieta bogata w nie może zredukować ryzyko wystąpienia wysokiego ciśnienia nawet o 30%. Kwasy te są ważne dla naszego zdrowia z jeszcze jednego powodu. Wykazują właściwości przeciwzapalne i mogą mieć wpływ na leczenie przewlekłych chorób takich jak zapalenie stawów czy choroby serca.

2. Jest silnym przeciwutleniaczem.

Przeciwutleniacze to grupa związków chemicznych, które chronią nasze komórki przed uszkodzeniem, poprzez powstrzymywanie i eliminację wolnych rodników. Ale czym są wolne rodniki? To cząsteczki chemiczne, które utraciły jeden ze swoich elektronów i z tego powodu podkradają go innym komórkom. Uszkadzają w ten sposób białka i DNA, osłabiając organizm i czyniąc go bardziej podatnym na choroby i starzenie. Fikocyjanina, znajdująca się w Spirulinie, to silny przeciwutleniacz, ale również wspomaga gospodarkę lipidową. Dobrze wiąże tłuszcze i zmniejsza wchłanialność cholesterolu.

3. Wspomaga usuwanie z organizmu metali ciężkich.

Spirulina ma właściwość wiązania metali ciężkich, dzięki zawartości chlorofilu. Przez to, w znacznie łatwiejszy sposób możemy pozbyć się ich z organizmu. Warto zwrócić uwagę na pochodzenie Spiruliny. Ponieważ metale ciężkie mogą zostać wchłonięte przez nie na etapie hodowli, należy szukać tylko najlepszych jakościowo alg i od sprawdzonych producentów.

4. Jest bogatym źródłem witamin i minerałów

Spirulina jest najbogatszym źródłem pełnowartościowego białka (18 aminokwasów – 8 egzogennych i 10 endogennych). Po za świetnym materiałem budulcowym mięśni, białka ważne są między innymi dla właściwego poziomu cukru we krwi. W Spiurlinie można znaleźć także wapń, żelazo, beta-karoten, magnez, potas, sód, cynk, selen, fosfor i mangan. Zawiera witaminy z grupy B, witaminę A, C, D i E. Dzięki bogatej zawartości wszystkich niezbędnych witamin i minerałów, działanie Spiruliny jest globalne i wpływa na poprawę stanu zdrowia całego organizmu.

5. Hamuje alergię

Spirulina poprzez hamowanie uwalniania histaminy, może chronić przed objawami alergii. Według badań, spożywanie Spiruliny przeciwdziała objawom takim jak: alergiczny nieżyt nosa, wysypka, łzawienie czy obrzęk tkanek miękkich.

Koktajl ze Spiruliną

Spirulinę można przyjmować na wiele sposobów. Dostępna jest w kapsułkach, tabletkach czy w proszku. Na poniższym filmie pokazujemy jak przygotować pyszny koktajl ze Spiruliną. Smacznego!


Polecane produkty

Dodane przez | 2017-06-01T13:51:14+00:00 14 grudnia, 2016|Algi, Spirulina|5 komentarzy

5 komentarzy

  1. Smak Projektu 15 grudnia 2016 w 10:35- Odpowiedz

    Ciekawych rzeczy się dowiedziałam 🙂 dzięki !

  2. jogosfera 15 grudnia 2016 w 11:54- Odpowiedz

    Dużo ma tych zalet 🙂

  3. Bernardeta Nosek 9 stycznia 2017 w 10:57- Odpowiedz

    Naprawdę alga do zadań specjalnych. Idealny składnik w każdym jadłospisie.

  4. Dominika 10 stycznia 2017 w 15:56- Odpowiedz

    Koktajl wygląda naprawdę zachęcająco 🙂 Muszę spróbować!

  5. Anheur 5 marca 2017 w 14:12- Odpowiedz

    Spirulina zawiera ormus to esencja zycia

Zostaw komentarz